ointressant dag..

Min dag har jag tillbringat med min underbara partner..... min SÄNG<3
haha iallafall så sov jag till klockan halv fem av att man skrek på mig att jag skulle städa mitt rum.... de såg ut som de brukar göra, alltså kläder överallt och glas och tallrikar hit och dit, men nu är det fint igen!
Har pluggat en stund nu eller pluggat vet jag inte om man kan kalla de men vi säger att jag pluggade för de låter bra, right?
Som sagt, inget speciellt har hänt idag så kan berätta om gårdagen istället!
 
Jag vaknade klockan sex gjorde iordning mig och blev upphämtad av Ella och ida. Kom till stallet, släppte ut hästar och mockade, resten av dagen betod av att fylla hönäten i hagarna och boxarna, fylla vatten och rida!
Red två svängar, jag hade Villgott och Wilda Hilda, två fjordningar haha!
Började med "Ville", skrittade ut ungefär 30 minuter då dom håller på att sättas igång efter 2 månaders vila! Jobbade ner honom lite, ställa och flytta lite smått och de gick rätt bra! Dom går ju mest bara ute i skogen och arbetar inte så mycket på det sättet men de gick faktiskt bra! Han vart lite trött då han fick tänka lite, men de förstår jag!
 
Sen ut på Hilda! också skritt 30 min och försökte mest jobba henne framåt och neråt, gick rätt bra en stund men sen ville hon inte längre så då lät jag de va och fick nöja mig med att de gick bra en stund!
 
Efter insläppet körde Ella mig till mitt stall där jag fixade stallet och sedan red på min lilla skrutt! Mest skritt och trav för att få henne avslappnad, då de går bäst i skritten och traven så var de det vi fokuserade på. Tog lite galopp också och i högervarvet gick de fin fint, avslappnad, gick att få ihop henne lite till skillnad från vänster varvet då hon bara längde och flängde osv gahh blir galen på de, att de aldrig ska gå att få henne avslappnad och ihop i vänster varvet... fortsätta träna är väl de ända allternativet, blir de inte bättre får jag väl ta ut vet eller liknande och se om de är något fel, vilket jag inte tror att de är, känns inte så tror bara att hon inte har jätte mycket muskler än, jag får väl ut och klättra och tömköra lite och se om de blir lite bättre muskulatur på min sessa!
Nej nu ska jag dra på en film och försöka sova, puss!
Bjussar på en bild på Hilda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!