Skoldagen!

Började dagen med sovmorgon, härligt! Direkt på morgonen gick en tredje del av klassen till stallet och hade övning. Hantering av häst, övade på att stanna vända osv alltså få hästen uppmärksamhet ifrån marken och för mig gick de riktigt bra, Midori var uppmärksam på mig redan ifrån början! 
Sedan fick vi gå tillbaka till klassrummet och plugga på hästens beteende medans de andra i klassen gick och gjorde övningen. Vi höll på med detta fram till lunch.
 
Efter lunch hade vi svenska då vi endast kollade klart på filmen "dracula" som vi sedan ska skriva en analys om. Måste dock kolla igenom hela filmen igen då jag missat en lektion men även för att filmen var lite rörig haha! Kollade även igenom med läraren vad jag har för rester, måste verkligen ta tag i allt de där nu så jag klarar av alla kurser, inte så tagg på att läsa om dom precis!
Vi fortsatte dagen med ridning och körning då halva klassen gick till stefan där vi snackade om mål vi hade för utbildningen, hinder på vägen och så vidare!
 
Avslutade skoldagen med ett dressyr pass på "For you", aldrig ridit henne innan och de är verkligen en häst som inte gör någonting gratis haha! Trodde jag skulle ge upp efter ett tag men efter lite arbete så släppte de och hon vart riktigt lösgjord och fin! Jobbade mycket med att ställa, övergångar och skänkelvikningar så hon som sagt skulle bli lösgjord men även lungnare då hon ville bralla lite, hon är bak skygg så när dom andra hästarna kommer för nära vill hon bralla iväg men jag lyckades iallafall sitta kvar alla gånger... ;)
Så jag är nöjd med ridpasset, kommer nog sätta mig upp på henne igen om jag vill ha lite utmaning!
 
För tillfället ligger jag i sängen efter att ha ätit och sovit en liten stund och ska snart ta tag i lite plugg hade jag tänkt!
 
Vi får se om de blir något mer inlägg innan jag lägger mig annars säger jag godnatt!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!