Planer!

I och med att jag förhoppningsvis kommer ta mig ut på mina första tävlingar med min ponny detta år börjar de bli dags att komma igång med träningarna för att komma någon vart!
 
Jag rider henne 4 dagar i veckan då de är de jag har tid med, Cirkeline som min ponny så sött heter står i tranås och jag pluggar i linköping 7 mil därifrån och jag bor även där på dagarna så kan jag ju tyvärr inte rida varje dag. Jag åker hem en dag i veckan och sedan på fredag kväll när jag kommer hem och även lördag och söndag. Mina föräldrar fixar stallet dom dagarna jag inte är hemma och går även ut och går med henne så hon håller igång lite och får röra på sig.
 
Redan efter sportlovet ska jag dock (förhoppningsvis) ta med henne till vreta (min skola) och stalla upp henne i ett stall där så jag kan ta med henne på träningar då de inte är några träningar på hemma klubben än. Så jag kommer ha henne här i 3-4 veckor så jag kan rida henne iprincip varje dag och ha med henne på träningar 1-2 dagar i veckan för att få hjälp med henne då jag inte ridit för tränare på ca 3 månader. För att sedan jobba vidare med de man får tips om hemma tills träningarna drar igång på hemmaplan i mars/april. Kommer förmodligen ha med henne på praktiken också så jag kan rida henne för tränare då också.
 
Mina mål för detta år är som jag nämnde tidigare att komma ut på lite tävlingar, förhoppnings vis både dressyr och hoppning men vi får se!
Måste inte ha massa placeringar och vinster utan bara utvecklas med henne och ha kul då jag inte riktigt hittat alla knappar på henne ännu. Vill ha en så bra tid med henne som möjligt innan hon åker vidare till nästa lyckliga ryttare som kommer få ha en fantastisk rolig tid med en helt underbar ponny!
 
Hellum norregardens Cirkeline, älskade häst, en stor del av mitt liv!
 



Kommentarer
zuzanna

Hejsan ! Jätte fin blogg :)
Just nu har jag en frågstund på bloggen , skulle bli jätte glad ifall du ville ställa nån liten fråga . Självklart får du en länk ! :) Kram !

2013-02-13 @ 18:15:16 | http://nattstad.se/ryttarzanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!